Letiště, či penězovod?
17.11.2011 14:01
Ukázkové využívání veřejných peněz z rozpočtu Hradce Králové předvádělo celá léta vedení tamního regionálního letiště. Město si ho založilo před čtyřmi lety a dotovalo desítkami milionů korun.
O rozvoj letiště se už roky marně snaží radnice. Posílá mu milion za milionem, ale marně - letišti se stále nedaří. Úředníci chtěli zjistit, jak je to možné, protože nechápali, že v sousedních Pardubicích aerodrom prosperuje. Tak poslali do firmy auditory.
Hradecké letiště má 15 pracovníků, ale 7 členů představenstva. Dopravní podnik města má 430 pracovníků, ale jen 3 členy představenstva. I z tohoto srovnání je jasné, kdo má z letiště prospěch.
Často se v materiálu objevuje jméno člena Legislativní rady vlády, člena bezpečnostního výboru Sněmovny a bývalého náměstka ministra spravedlnosti v jedné osobě Pavla Staňka z ODS. Ten působil v představenstvu hradeckého letiště.
Podle auditu si tu do svého osobního automobilu postupně načerpal 469 litrů nafty, za kterou nezaplatil. Udělal to až po roce - krátce poté, kdy vedení radnice poslalo do firmy kontrolu hospodaření.
Jiní členové představenstva letiště, Roman Šabrňák či Josef Malíř (bývalý náměstek primátora Hradce), si zas nechali protizákonně vyplatit z rozpočtu letiště desetitisíce korun na honorářích. Vedení letiště kromě toho nevypisovalo soutěže na zakázky a dohazovalo je rodinným či spřáteleným firmám. Ty pak letišti prodávaly služby či zboží předražené o desítky procent.
Tito přátelé či jiné vlivné osobnosti města si stejně jako Staněk také jezdili tankovat tisíce litrů pohonných hmot do svých aut, aniž naftu či benzin platili. A pokud to v některých případech udělali, tak peníze podle domněnky auditorů putovaly do černého fondu letiště.
můj názor: Klasická ukázka úniku peněz u nás: Představenstva, dozorčí rady apod. Přátalíčkové na vyšších místech, neprůhledné rodinné zakázky atd. Vláda říká,že se opět musí zvednout daně. A přitom tohle přehlíží proč asi?
———
Zpět